SALGSBETINGELSER FOR ZENBYLISA
Jeg samtykker til ZenByLisa sine vilkår og betingelser som er beskrevet her:
Aldersgrense:
Aldersgrense for behandling i ZenByLisa er 18 år. Personer under 18 er akseptert, dersom de har skriftlig tillatelse fra en foresatt.
Oppmøte til behandling:
Oppmøte til behandling bør skje presist. Dersom du kommer for sent til en avtalt time, vil timen bli forkortet tilsvarende uten at du får erstattet dette økonomisk. Dersom du ikke møter opp til avtalt time vil du bli fakturert full pris for det du har bestilt.
Forhåndsbetaling av time: Din konto vil bli belastet når du foretar en timebestilling. Hvis du ikke klarer å møte til avtalt tidspunkt, gir vi også muligheten til å endre timen til en annen dag. Hvis du avbestiller minst 24 timer før avtalt tidspunkt, vil beløpet bli refundert innen en rimelig tidsramme.
Avbestillinger/endring av time:
En eventuell avbestilling/endring av time bør skje snarest mulig, og senest 24 timer før den bestilte timen. Avbestillinger/endring av time som blir gjort etter dette belastes med hele beløpet.
Kontraindikasjoner:
For sikkerhetsskyld ønsker vi at du gir beskjed om informasjon som kan være relevant for behandlingen ved bestilling av timen. Slik informasjon kan være graviditet, høyt/lavt blodtrykk, hjerte karsykdommer, astma, allergier og andre sykdommer. Det er ditt ansvar som kunde å opplyse om eventuelle kontraindikasjoner, slik at vi kan tilrettelegge din behandling på en trygg måte. ZenByLisa fraskriver seg alt ansvar (herunder også økonomisk ansvar) for eventuelle allergiske reaksjoner som en sjelden gang kan oppstå.
Gavekort:
Gavekortene som er kjøpt hos ZenByLisa er gyldig i 1 år fra kjøpsdato. Dersom du ønsker å forlenge gyldigheten på et gavekort, ta kontakt med oss så hjelper vi deg. Vi erstatter/ fornyer ikke gavekort som er gått ut på dato.
Betaling og priser:
Vi aksepterer betaling gjennom kort og Vipps. Prisene kan endres uten varsel. Vi forbeholder oss retten til å kansellere ordre som skyldes skrivefeil/tastefeil i pris på varene. Frakt vil tilkomme på ordre under 999kr.
Partene
Dette betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Selger er ZEN by Lisa
E-post: post@zenbylisa.no
Tlf nr: 94845675
Organisasjonsnr: 932 098 245
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Refusjon og retur:
Det er mulig å returnere varer, men da må de være uåpnet og bli sendt tilbake i original emballasje. Kunden må dekke returkostnadene. Kontakt oss på post@zenbylisa.no med tittel "retur", så vil vi behandle søknaden så fort som mulig. Du må returnere varen(e) innen 14 dager etter du har mottatt varen(e).
Levering og frakt:
Vi prøver å få levert varene til dere innen 5 arbeidsdager, men så fort som mulig. Levering blir gjort via Posten og Postnord, og det er mulig å velge ulike fraktmetoder. Det er også mulig å komme og hente varen i vår butikk helt gratis. Det vil være gratis frakt på ordre over 999 kr.
Åpningstider:
Våre åpningstider finner du her.
Forbehold:
Innholdet på www.zenbylisa.no kan inneholde feil og være mangelfullt. Vi prøver etter beste evne å unngå dette. ZenByLisa fraskriver seg alt ansvar for dine eventuelle tap (herunder også økonomisk ansvar) som følge av dette. ZenByLisa er ikke ansvarlig for innhold på nettsider som vi linker til.
Reklamasjon:
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Selger kan be om at kjøper dokumenterer feilen/mangelen ved å ta et bilde eller video av varen som tydelig dokumenterer hvor feilen ligger. Send bildet til post@zenbylisa.no. Det er også mulig å sende det i kundechat i nettbutikken.
Ved dokumentert feil erstatter vi denne i form av en ny tilsvarende vare. ZenByLisa kan be om å få den defekte varen tilbakesendt om nødvendig dersom nærmere inspeksjon av varens skade er nødvendig.
Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 1 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Angrerett:
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.
Som privat forbruker har du en ubetinget rett til å returnere varen(e) tilbake til selger innen 14 dager etter at du mottok varen(e). Alle varer sendes med et angrerettskjema som må benyttes ved retur. Varen(e) skal returneres tilbake i samme stand som kjøperens mottok den i.
Unntak i angreretten
Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i samme stand, og skadelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet fra kjøpers side, se Angrerettloven §12. ( Vi har en forpakning på alle varene og denne må ikke være skadet )
Kjøperen må gi selger melding på post@zenbylisa.no om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe:
- Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
- Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
- Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.
Kjøper kan ikke prøve eller teste varen, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.
Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.
Refusjon
Hvis du benytter deg av angrerett må du likevel dekke fraktkostnader for å levere tilbake varen. Disse blir ikke dekket av angreretten.
Refusjon skjer på følgende måte; Når varen er returnert, det vil si ankommet vår adresse, vil kjøpsummen bli refundert maks 5 virkedager senere. Vi refunderer alltid på samme måte som du valgte å betale.
Adresse ved retur:
ZEN by Lisa AS
Holtbrekka 7
5200 OS
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10 til post@zenbylisa.no. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Retningslinjer for personvern:
For informasjon om hvordan ZenByLisa behandler dine personopplysninger se her.